close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פריודונט מומחה – מי הוא ומהי עבודתו?

מערכת שורשכז אדר, תשפא11/03/2021

לאיזור שסביב השיניים- החניכיים, העצמות התומכות בשיניים, יש חשיבות רבה בכל הנוגע לשמירה על הפה שלנו

תגיות:
כולנו מודעים היטב לחשיבות של השמירה על השיניים עצמן, אבל מה לגבי האיזור שסביבן? החניכיים, העצמות התומכות בשיניים, יש להם חשיבות רבה בכל הנוגע לשמירה על הפה שלנו. בתחום רפואת השיניים קיים תחום שלם העוסק באיזורים אלו בדיוק, והוא נקרא פריודונטה. פריודונט מומחה הוא כמובן הגורם אליו יש לפנות במידה וחלילה נוצרת בעיה רפואית שמקורה לווא דווקא בשן, אלא באלמנטים אחרים בפה.

אילו טיפולים יוכל לבצע פריודונט מומחה
הפריודונטיה (פריו – מסביב, דונטיה – שן), עוסקת במצבים שונים המפחיתים את התמיכה בשיניים ויוצרים זיהום בחניכיים. חשוב
להבין שהבקרטיה שגורמת למחלה קיימת באופן טבעי בחלל הפה, אך היא מתחילה לפגוע בו ברגע שאנו מזניחים את ההגיינה והטיפולים השוטפים בפה בעת ביקורים אצל שיננית וכדומה. פריודונט מומחה יידע להתאים את הטיפול הנכון, מבין האופציות הקיימות:
• טיפול תרופתי – ישנם מצבים בהם הרופא יציע תרופות שמטרתן להפחית את הזיהום כגון אנטיביוטיקה לבליעה או כמשחה למריחה, ועוד.
• הקצעת שורשים – דרך נוספת לטיפול היא הקצעת שורשים, שמשמעותה בעצם ניקיון עמוק מאוד עד לשורשי השיניים. מטרת הטיפול היא להסיר את הפלאק והאבנית בחניכיים, החלקת שורש השן וצמצום האזורים בהם יוכלו החיידקים להמצא ולהתרבות.
• השתלת רקמת חניכיים או עצם – אם נמצא שקיים חוסר ברקמת חניכיים או בעצם הלסת, יבצע ניתוח השתלה בהתאם לאבחנה. הרקמה או העצם שיושתלו, יכולות להיות טבעיות או עשויות מחומר סינתטי המתאים לחלל הפה.
• ניתוח דש חניכיים – אם המצב חמור אך אין צורך בהשתלה, יתבצע ניקוי עמוק של החניכיים; בתחילה, יפריד הרופא את החניכיים מעצם הלסת, ינקה את המקום ויתפור אותן בחזרה. החניכיים משתקמות ומבריאות והחיידקים, כמובן נעלמו.

המחלה הפריודונטית פוגעת כאמור באזורים התומכים בשן ונמצאים סביבה, כשהדגש הוא לרוב החניכיים. רוב המחלות הללו מתחילות בתסמינים קלים שניתן להתעלם מהם, אבל כאן בעצם מתחילה הבעיה. ככל שמזניחים יותר כך הבעיה הופכת חמורה יותר, והטיפול הופך למסובך והרבה פחות נעים. הזנחה מוחלטת עלולה להביא לאיבוד שיניים, להתרחבות הבעיה לחלקים אחרים בפה, ועוד. מסיבה זו, אם שמתם לב לכאבים מוזרים, אי נוחות בפה ועוד, יש לפנות מיד אל פריודונט מומחה ומקצועי.

איך מוצאים את המומחה הטוב ביותר?
ובכן, ידוע שלא כל מומחה הוא באמת כזה, ולכן אין להתפשר על סקר שוק מעמיק. אין ספק שאינכם מעוניינים לדחות את הטיפול בבעיה שהולכת ומחמירה באיטיות, אבל זכרו שיש השלכות גם לבחירה באדם שאינו מקצועי מספיק. חפשו אחר המלצות על פריודונט מומחה אזור מגוריכם, קיראו ביקורות של אחרים ואל תשכחו להרים טלפון ולקבוע פגישת ייעוץ. רק כשהרופא יישב מולכם יהיה לכם קל יותר לגבש דיעה עליו, ולהחליט האם ברצונכם להפקיד את הפה שלכם בידיו או שמא עדיף להמשיך בחיפושים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה